Σε βάθος τριετίας το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας

Δημοσιεύθηκε από Συντακτική Ομάδα εφημ. "Παρουσία" στις 22 Νοεμβρίου 2009 και καταχωρήθηκε στην κατηγορία Παιδεία. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή τη δημοσίευση μέσω του RSS 2.0. Μπορείτε να αφήσετε μία απάντηση ή ένα trackback σε αυτή την καταχώρηση

Τουλάχιστον τρία χρόνια μετά την κατάληξη του διαλόγου θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου

Μιλώντας σε εκπομπή της ΕΤ3, η κα Χριστοφιλοπούλου ξεκαθάρισε ότι το νέο σύστημα εισαγωγής δεν αφορά τους μαθητές της φετινής Α΄Λυκείου.

«Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν και δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πανικό και αβεβαιότητα. Δεν θα πρέπει επομένως να αντιμετωπίσουν το νέο εξεταστικό και για λόγους παιδαγωγικούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι το οποίο είναι αντιπαιδαγωγικό» εξήγησε.

Σε ερώτηση για τον πότε θα ισχύσει η πλήρης κατάργηση της βάσης του «10» για εισαγωγή στα ΑΕΙ ή η αντικατάστασή της με ένα σύστημα κυμαινόμενης βάσης, η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι ολοκληρώνεται η επεξεργασία των εναλλακτικών σεναρίων.

«Εάν το σύστημα που θα επιλεγεί είναι σύνθετο και θέλει επεξεργασία, τότε η εφαρμογή του θα πάει για το 2011» εξήγησε

«Δεν θα αργήσουμε πολύ. Διαβεβαιώνω όμως για το εξής: δεν πρόκειται να πάμε σε βάθος χρόνου, θα αποφασίσουμε σύντομα και δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν» επανέλαβε.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

1 απάντηση για “Σε βάθος τριετίας το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας”

  1. Ο/Η Χαραλαμπίδου Χρυστάλλα λέει:

    ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΑΕΙ & ΤΕΙ

    Απολυτήριο Λυκείου οι μαθητές να παίρνουν μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις στο τέλος της Β΄ Λυκείου. Η σχολική ύλη να προσαρμοστεί στα φυσιολογικά ανθρώπινα όρια κατανόησης και βιολογικής αντοχής ανάλογα με την ηλικία, ούτως ώστε να εξοικονομείται χρόνος για να ασχοληθούν τα παιδιά και οι έφηβοι με μάθηση και αξίες.

    Να δημιουργηθεί ακόμα μία τάξη, η Δ΄ Λυκείου.
    Οι μαθητές να επιλέγουν κατεύθυνση μετά τη Β΄ Λυκείου.
    Όσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θα έχουν την επιλογή να προετοιμάζονται για τον σκοπό αυτό στην Γ΄ και Δ΄ Λυκείου ή σε Ιδιωτικά φροντιστήρια.

    Επιτροπές γονέων των υποψήφιων μαθητών Γ΄ και Δ΄ Λυκείου να επιλέγουν από τους επίσημα διορισμένους καθηγητές, αυτούς τους οποίους οι ίδιοι θα κρίνουν ικανούς για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν ένας ακόμα παράγοντας αναβάθμισης του Λυκείου.

    Οι παρακολουθήσεις για τους υποψήφιους που θα επιλέγουν το Σχολείο για την προετοιμασία τους να είναι υποχρεωτικές. Θα διασφαλίζεται έτσι ο αριθμός των αιθουσών και καθηγητών που θα διδάσκουν στις τάξεις αυτές.

    Εξοικονόμηση αιθουσών για την δημιουργία Δ΄ Λυκείου θα γίνεται από μαθητές οι οποίοι θα σταματούν τη φοίτησή τους μέχρι και την Β΄ Λυκείου είτε διότι επιθυμούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, είτε διότι θα προτιμήσουν το φροντιστήριο για την προετοιμασία τους.

    Κάθε υποψήφιος να έχει το δικαίωμα να δηλώνει, να παρακολουθεί και να εξετάζεται Πανελλαδικά εκτός από τα μαθήματα της δικής του κατεύθυνσης και μαθήματα τα οποία θα επιλέγει από τις άλλες κατευθύνσεις.

    Οι Πανελλήνιες εξετάσεις να γίνονται σε δύο επίπεδα. Ένα χαμηλότερο κι ένα υψηλότερο. Περίπου όπως λειτουργούν τα διπλώματα των Αγγλικών Lower και Proficiency.
    Στην Γ΄ Λυκείου οι μαθητές να διδάσκονται μόνο τα μαθήματα που θα εξετάζονται Πανελλαδικά, σε χαμηλότερο επίπεδο (Lower).
    Στην Δ΄ Λυκείου οι μαθητές να διδάσκονται τα ίδια μαθήματα σε υψηλότερο επίπεδο (Advance) τα οποία και θα εξετάζονται επίσης Πανελλαδικά.
    Έτσι κάθε υποψήφιος θα κατοχυρώνει στο ίδιο μάθημα, π. χ. στα μαθηματικά, ένα βαθμό σε χαμηλότερο επίπεδο (Lower) κι ένα σε υψηλότερο επίπεδο (Advance). Ανάλογα με το επίπεδο εξέτασης και τη βαθμολογία που θα κατοχυρώνει σε κάθε μάθημα θα κρίνεται και η Σχολή στην οποία θα μπορεί να φοιτήσει.
    Διότι δεν είναι λογικό ούτε και δίκαιο για τον υποψήφιο που διεκδικεί μία θέση σε Τ.Ε.Ι. με πολύ χαμηλή βάση να συναγωνίζεται στο ίδιο επίπεδο, στο μάθημα π. χ. των μαθηματικών, με τον υποψήφιο μιας Σχολής με βάση εισαγωγής πάνω από 19000 μόρια. Ένας μαθητής που δεν περνά το Proficiency στα Αγγλικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να περάσει με καλό βαθμό το Lower στα Αγγλικά.

    Η Ανώτατη Εκπαίδευση είναι χώρος Επιστήμης και Έρευνας. Επιβάλλεται οι Ανώτατες Σχολές να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των φοιτητών που εισάγονται σ’ αυτές. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να τους παραχωρήσει αυτό το δικαίωμα θέτοντας όμως αυστηρές προϋποθέσεις οι οποίες θα πρέπει να κατοχυρωθούν για κάθε Τμήμα Σχολής Ανώτατου εκπαιδευτικού Ιδρύματος ξεχωριστά.

    Βασικές προϋποθέσεις:
    1) Υποχρέωση να μη μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων σε κάθε Τμήμα ούτως ώστε να απορροφάται ίδιος αριθμός φοιτητών.
    2) Καμία Σχολή δεν θα δέχεται φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση.
    3) Για κάθε Σχολή θα καθορίζονται τα μαθήματα, το επίπεδο εξέτασης (Lower ή Advance) και ο βαθμός κάθε μαθήματος που χρειάζεται ο υποψήφιος για να εισαχθεί.
    Μερικές Σχολές ΤΕΙ ή ακόμα και ΑΕΙ θα έχουν το δικαίωμα να δέχονται μαθητές που να έχουν εξασφαλίσει μόνο βαθμούς χαμηλότερου επιπέδου (Lower). Άλλες πάλι Σχολές θα δέχονται υποψήφιους με βαθμούς μόνο υψηλότερου επιπέδου (Advance) με μικρότερη ή πολύ υψηλή βαθμολογία. Άλλες συνδυασμό και των δύο.

    Κάθε υποψήφιος θα έχει το δικαίωμα να κάνει αίτηση σε όσα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιθυμεί, με την προϋπόθεση ότι πληροί τις προϋποθέσεις εισαγωγής σ’ αυτά.

    Κάθε υποψήφιος να έχει επίσης το δικαίωμα να ξαναδίνει Πανελλαδικά μεμονωμένα μαθήματα και στα δύο επίπεδα εξέτασης (Lower ή Advance) για να διορθώσει τους βαθμούς του. Να μπορεί επίσης να δίνει και πάλι μεμονωμένα μαθήματα από διάφορες κατευθύνσεις, με σκοπό να καταφέρει να συγκεντρώσει τα κριτήρια εισαγωγής στις Σχολές στις οποίες επιθυμεί να εισαχθεί.

    Το Υπουργείο Παιδείας θα είναι υπεύθυνο για την διεξαγωγή αδιάβλητων εισαγωγικών εξετάσεων Εθνικού Επιπέδου.
    Επίσης θα έχει το δικαίωμα να ασκεί ένα είδος ελέγχου στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. ούτως ώστε αυτά να μην καταχραστούν την εξουσία που θα τους έχει παραχωρηθεί.

    - Η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναβαθμίζεται. Τα παιδιά μέχρι και τη Β΄ Λυκείου θα έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με πραγματική μάθηση.
    - Οι μαθητές δεν θα καταπιέζονται να μπουν υποχρεωτικά στην διαδικασία των Πανελληνίων χωρίς να το επιθυμούν.
    - Η βαθμολογία στο απολυτήριο θα είναι πιο αντιπροσωπευτική για τους μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να εισαχθούν σε μία Σχολή Εξωτερικού ή να δουλέψουν μετά το Λύκειο.
    - Λύση δίκαια για τα οικονομικά κατώτερα στρώματα τα οποία δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν με το κόστος των φροντιστηρίων.
    - Κατάργηση του παράλογου, εξοντωτικού, ψυχοφθόρου φαινομένου της φοίτησης σε Σχολείο και Φροντιστήριο ταυτόχρονα
    - Δικαιότερη κατανομή των θέσεων σε φοιτητές οι οποίοι τις επέλεξαν πραγματικά. Σίγουρα λογικότερη από την κατανομή που γίνεται μέχρι σήμερα με το Μηχανογραφικό.
    - Πραγματική κάλυψη των θέσεων.
    - Αναβάθμιση των Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

    Η εισήγηση του συστήματος εισαγωγής σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. έγινε με κατάθεση πολυσέλιδης επιστολής μου στο Γραφείο της Πρώην Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρίας Γιαννάκου στις 17 Οκτωβρίου 2006 με αριθμό Πρωτοκόλλου 6200
    http://educationsuggestions.blogspot.com/2006_10_01_archive.html
    Έχει δε σταλεί σχεδόν σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου και διάφορους άλλους φορείς της Εκπαίδευσης.

    Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου
    E-Mail [email protected]
    [email protected]
    http://greekroadsafety.blogspot.com/
    http://educationsuggestions.blogspot.com/

Αφηστε το σχολιο σας

Διαφήμιση